اصطلاحات  و کلمات باشگاه های ورزشی به زبان انگلیسی

Work out

🔴اگر می خواهید سالم تر و خوش اندام شوید، باید به طور منظم ورزش کنید و از نظر بدنی فعال بمانید. فعل ترکیبی «work out» به معنای تمرین کردن بدنی است.

Warm up

🟣قبل از انجام تمرینات جدی، به مدتی نیاز دارید تا ماهیچه های خود را کمی گرم کنید تا خاصیت ارتجاعی و درجه حرارت آنها افزایش یابد و از آسیب دیدگی در حین تمرین خود جلوگیری کنید. وقتی این تمرینات اولیه را انجام می دهید، در حال “گرم شدن” هستید. اغلب، اینها تمرینات سبکی هستند که با وزن بدن شما انجام می شوند. در زبان انگلیسی به گرم کردن Warm Up می گویند.

Cooldown

🟢این فعل مربوط به پایان دوره تمرین شماست، زمانی که باید اجازه دهید ماهیچه ها خنک شوند. شما شدت تمرین را کاهش می دهید و به تدریج سرعت را کاهش می دهید. سرد کردن که در انگلیسی به آن Cool Down می گویند معمولاً شامل تمرینات کششی است که ماهیچه ها را منعطف می کند

Jogging

🟡یکی از محبوب ترین ورزش ها در بین آمریکایی ها دویدن است. در زبان انگلیسی به دویدن با سرعت ثابت و بالا Jogging می گویند

Dieting

🟠این اصطلاح به ویژه برای بانوان جوان آشناست. اغلب برای رسیدن به ظاهری خاص به انواع رژیم های غذایی متوسل می شویم. در زبان انگلیسی به این رژیم ها Diet گفته می شود و به فرایند رژیم گرفتن Dieting گفته می شود

Aerobics

🔴همه با ایروبیک آشنا هستند – تمرینات شدیدی که برای تقویت قلب و ریه ها طراحی شده اند – نوعی تمرین که اغلب با موسیقی انجام می شود. ایروبیک هم برای ورزش و هم برای سلامتی مناسب هستند

Gym

🟣بسیاری از افراد برای حفظ آمادگی جسمانی به باشگاه می روند. در باشگاه می توانید از تجهیزات زیر استفاده کنید: تردمیل، هالتر و همچنین می توانید با دمبل ورزش کنید

Yoga, Pilates

🟢به انواع مختلف تمرینات گفته می شود که نیازی به توضیح آنها نیستند ، زیرا این روزها بسیار محبوب هستند. ولی یوگا به مجموعه فعالیت های ورزشی گفته می شود که از تفکرات آسیای شرقی و هند نشات گرفته شده اند

Junk food/Healthy food

غذای ناسالم غذایی است که برای سلامتی مضر است و غذای سالم برای سلامتی شما مفید است. زمانی که ورزش می کنید باید مراقب تغذیه باشید و از خوردن غذاهای ناسالم خودداری کنید. در زبان انگلیسی به غذای ساده Healthy food  و به غذای ناسالم Junk food می گویند

Gym instructor

🟡 این لغت به معنی یک یک مربی شخصی، مربی تناسب اندام یا مربی تناسب اندام است که برنامه تمرینی شما را، معمولاً در باشگاه، هماهنگ می کند.

📌فهرست اصطلاحات عامیانه باشگاه بدن سازی

Newbie

🟠برای کسانی که با این اصطلاح در شرایط دیگر آشنا هستند، newbie در باشگاه به طور مشابه استفاده می شود. کسی که تازه کار است یا با باشگاه آشنا نیست ، دقیقا این افراد هستند که همیشه اشتباه می زنند. 

PB

🔴این اصطلاح مخفف Personal Best است ، به این معنی که شما بهترین رکورد خود را ثبت کرده اید

Reps

🟣مخفف لغت “repetitions” در زبان انگلیسی که به تکرار یک حرک اشاره می کند

Sets

🟢در زبان فارسی نیز دقیقا از همین لغت استفاده می کنیم. ست به معنی تعداد دفعاتی است که شما یک حرکت را پشت سر هم تکرار می کنید. به عنوان مثال 3 ست 10 تایی هالتر. 

Rest

🟡به استراحت های خیلی کوتاه بین دو ست را در باشگاه های بدن سازی می گویند.  

Max

🟠بیشترین وزنه ای که یک ورزشگار در یک ست می تواند بزند. 

 HIIT

🔴این لغت به معنای تمرین اینتروال با شدت بالا است. به تمریناتی اشاره دارد که به طور متناوب بین دوره های با شدت بالا انجام می شود و دوره های ریکاوری با شدت پایین پیرو آن می ایند. به عنوان مثال: 1 دقیقه سرعت با دوچرخه و سپس 1-2 دقیقه با سرعت عادی – این چرخه را برای 15 تا 30 دقیقه ادامه دهید. 

Cardio

🟣دویدن، دوچرخه سواری، شنا و غیره در ورزشگاه به استفاده از تردمیل، دوچرخه و الپتیکال اشاره دارد. تقریباً ماشین‌هایی که وزن ندارند. به ورزش های که بدون وزنه انجام می شوند که به آن ها هوازی می گویند. 

Machines

🟢تجهیزات بدنسازی که برای تمرین عضلات شما طراحی شده اند و شما را از طریق یک تمرین کنترل شده راهنمایی می کنند. این ماشین ها ابزارهای عجیب و غریبی هستند که بیشتر فضا را در بیشتر باشگاه ها اشغال می کنند.

 Barbell

🟡در باشگاه های ورزشی به میله ای که در دو سمت آن وزنه هایی قرار می گیرند هالتر گفته می شود.  

Dumbbell

🟠دمبل هایی که در باشگاه ها وجود دارند که از هالتر کوچک تر هستند و شما با یک دست نیز می توانید آن ها را بلند کنید و برای بازو ، مچ و ساعد عالی هستند.  

EZ Bar

🔴میله ای شبیه به هالتر که در باشگاه های ورزشی به آن هالتر لاری می گویند.

Free Weights

🟣به تمامی وسایل وزنه زنی در باشگاه می گویند.  

Bench

🟢میز پرس سینه که ورزشکاران بر روی آن دراز می کشند و پرس سینه می زنند. 

 Plates

🟡وزنه های گردی که در انتهای میله ها قرار می دهید. وزنه های معمولی معمولا نیم ، یک ، دو ، پنج و ده کیلویی هستند. 

 Incline

🟠هر تمرینی که انجام می‌دهید و در آن نیمکت یا تجهیزات به گونه‌ای قرار می‌گیرند که در آن بالاتنه شما در وضعیت شیب‌دار قرار می‌گیرد. 

Decline

🔴هر تمرینی که انجام می‌دهید و در آن نیمکت یا تجهیزات به‌گونه‌ای قرار می‌گیرند که بالاتنه شما در وضعیت سراشیبی قرار می گیرد.  

Plank

🟣پلانک به تمرینی گفته می شود که شما بر روی دستان و پاهای خود را به نحوی قرار می دهید که تمامی وزن بر روی ساعد و نوک انگشت پا می افتند. رکورد این پلانک در دنیا 9 ساعت و نیم است 

 Clamps

🟢گیره هایی که برای تقویت انگشتان ، مچ و ساعد استفاده می شود  

Cables

🟡یک سیستم قرقره متصل به ماشین‌ها و سیستم‌های تمرینی مختلف که در تمرینات قدرتی بسیار از آن استفاده می شود. 

Pump

🟠احساس گرم و مبهم که پس از اعمال قدرتی  به شما دست می دهد. افزایش جریان خون در ماهیچه های شما باعث انقباض کامل و سفت شدن آن ها می شود. در 

“Broski, quit talking so I can finish this last set while I’m pumped”

 Super Sets

🔴هنگامی که یک ورزشکار دو ست مختلف را بدون استراحت بین آن ها انجام می دهند: مثلا انجام ست نیمکت – بدون استراحت – ست فر دمبل پشت سر هم و بدون استراحت 

 Form

🟣عمل انجام یک تمرین به روش مناسب. شما همیشه می خواهید فرم خود را حفظ کنید و تمرینات را به درستی انجام دهید.

Woah, take some weight off. You’re killing your form—you look like a fish” Spot

🟢این لغت به شرایطی اطلاق می شود که شما به کمک فردی می روید تا وزنه ها را راحت تر بلند کنند. در این شرایط شما پشت فرد قرار می گیرید و به بلند کردن وزنه کمک می کنید.

Can you come spot me on my squats? I’m going for 6 reps, but it’s going to be tough

Gains

🟡در زبان فارسی ما به Gains افزایش حجم می گوییم. در آمریکا این لغت به دو صورت استفاده می شود. ابتدا اینکه شما حجم ماهیچه استفاده می کنید و اگر در اثر آن شما حجم میزان وزنه زدن را بالا ببرید باز هم از Gains استفاده می کنند.

Derrell, I haven’t seen you in forever! Wow, have you been making gains” 

Cutting

🟠بدن سازها در زبان انگلیسی برای بیان اینکه بگویند در مصرف کالری کاهش داده اند از این اصطلاح استفاده می کنند.  

Bulking

🔴به افزایش حجم و بالا رفتن کالری را در زبان انگلیسی را Bulking می گویند. 

Chalk

🟣شاید برخی از سالن های ورزشی گچ داشته باشند، اما به طور معمول، این گچ کمی متفاوت استفاده می شود. Chalkپودر سفیدی است که روی میله‌ها می‌بینید که به ناچار تمام لباس‌های شما را نیز می‌گیرند. وزنه برداران از پودر گچ روی دستان خود استفاده می کنند تا چسبندگی بهتری روی میله داشته باشند و پسر آنها این مواد را به همه جا می زنند. 

PreWorkoutPre-Workout

🟢مکمل هایی است که قبل از تمرین مصرف می شود تا به شما قدرت آتشین و انرژی هیولایی بدهد.  

Isolation Exercises

🟡تمریناتی که یک عضله را درگیر می کند. به عنوان مثال: حلقه دوسر بازو یا افزایش ساق پا. 

Compound Exercises

🟠تمریناتی که چندین ماهیچه را درگیر می کند. به عنوان مثال: پرس نیمکت، اسکات یا ددلیفت.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

موسسه آموزشی زبان های خارجی آینده روشن واقع در باغستان کرج با اخذ مجوز از وزارت آموزش و پرورش که بالاترین ارگان آموزشی کشور می باشد در سال ۱۳۹۵ آغاز به کار نموده است و در حال حاضر با ارائه خدمات تخصصی منطبق با استانداردهای بین المللی در حوزه آموزش زبانهای خارجی و با تاکید بر سیاست کیفی و نتیجه گرایی با شعار “Zero to Hero” (از صفر تا صد ) در قالب تیمی از متخصصین تحصیلکرده و باتجربه در حوزه مدیریت و آموزش با هدف ارتقاء سطح آموزشی جامعه و با بیش از صدها متقاضی در سال و همکاری با ده ها مدرسه، و موسسات آموزشی از پیشگامان عرصه آموزش در کشور است.

6 پاسخ
  1. Aa23j
    Aa23j گفته:

    خدا قوت و خسته نباشید به همگی واقعا کارتون عالیه این همه اطلاعات به صورت رایگان واقعا ثواب داره. خدا خیرتون بده

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *