”راهنمای جامع کاربرد There is و There are”

یادگیری گرامر انگلیسی برای تمام افرادی که قصد دارند به این زبان صحبت کنند، یا در جوامع انگلیسی زبان ادغام شوند ضروری است. کاربرد There is و There are یکی از بخش‌های گرامر انگلیسی است که متقاضیان آموزش انگلیسی باید به آن توجه داشته باشند.

کاربرد There is و There are، چیست و در چه قسمت‌هایی از جمله از این عبارت استفاده می‌کنیم؟ زبان‌آموزانی که در حال یادگیری گرامر انگلیسی هستند و افرادی که به تازگی آموزش انگلیسی را شروع کرده‌اند، ممکن است با این سؤال مواجه شوند. چون این دو عبارت در بسیاری از جملات انگلیسی استفاده می‌شوند؛ و زبان آموزان و کسانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس یا تافل را دارند باید با ساختار کلی این عبارت‌ها در جملات آشنا باشند.

در این مطلب از همیارزبان There is و There are را به طور کلی معرفی کرده‌ایم؛ و نحوه استفاده از این عبارت‌ها در جملات انگلیسی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

  • ساختار گرامری There is و There are

برای شناخت کاربرد There is و There are باید ابتدا درباره عبارت There و معنی آن شناخت پیدا کنید. There به معنی قید مکان است و در نقطه مقابل here قرار می‌گیرد. در دو جمله There is و There are، معنی این عبارت وجود داشتن یا هستن است؛ و برای نشان دادن موجودیت چیزی به کار می‌رود.

برای استفاده از There is و There are باید به جمع یا مفرد بودن فاعل توجه داشته باشید. همچنین منفی یا مثبت بودن جمله و قابل شمارش بودن یا نبودن چیزی که مورد بحث است، نیز در انتخاب یکی از این گزینه‌ها در جمله‌سازی انگلیسی مؤثر خواهد بود.

به طور کلی There is و There are به صورت زیر در جملات انگلیسی استفاده می‌شوند:

در صورت استفاده از اسم جمع یا موجودیت قابل شمارش از ” There are” در جمله انگلیسی استفاده می‌شود. این عبارت هستند یا وجود دارند معنی می‌شود.

There + are + some/many… + noun

برای اسم‌های مفرد یا غیرقابل‌شمارش عبارت ” There is ” به کار می‌رود. این عبارت هستن یا وجود دارد معنی می‌شود.

There + is + a/an + noun

در ادامه چند مثال برای شناخت بهتر این ساختار انگلیسی ارائه کرده‌ایم.

 .There is a cup of coffee on the desk

یک فنجان قهوه روی میز هست.

.There are seven apples in the Refrigerator

هفت سیب در یخچال وجود دارد.

.There are two chairs in the classroom

دو صندلی در کلاس است.

.There are three books on the table

 سه کتاب روی میز قرار دارد.

  • شکل مخفف There is و There are

بخشی از کاربرد There is و There are مربوط به مخفف کردن این عبارت‌ها است. در واقع برای استفاده از این ساختار باید نحوه استفاده از این عبارت‌ها به صورت مخفف را نیز بشناسید. در حالت کلی، There is را می‌توان به صورت مخفف به شکل There’s در جملات استفاده کرد؛ اما ساختار There are قابل مخفف سازی نیست و تنها به همین شکل در جملات استفاده می‌شود.

در ادامه چند نمونه از عبارت‌هایی که دارای این ساختار هستند را برای درک بهتر مخفف سازی There are و There is ارائه کرده‌ایم.

.There’s one table in the classroom

یک میز در کلاس وجود دارد.

.There are three chairs in the classroom

سه صندلی در کلاس وجود دارد (هست).

.There’s a spider in the bath

یک عنکبوت در حمام وجود دارد.

  • ساختار گرامری There is و There are در جملات منفی

جملات انگلیسی همیشه به صورت مثبت استفاده نمی‌شوند؛ و کسانی که جمله سازی می‌کنند باید کاربرد There is و There are در جملات منفی را بدانند؛ و با ساختار درست از این جملات استفاده کنند. حالت کلی که برای تبدیل این جملات به حالت منفی در نظر گرفته شده، قرار دادن not بعد از افعال is/are در There is و There are است.

در واقع جملاتی که با این ساختار به حالت منفی ساخته می‌شوند در دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرند.

There is not a horse in the field

اسبی در این زمین نیست (وجود ندارد).

There are not eight children in the school

هشت کودک در مدرسه نیستند.

.There is not a tree in the garden

درختی در باغ نیست (وجود ندارد).

.There are not two elephants in the zoo

دو فیل در باغ‌وحش نیستند.

نکته: امکان استفاده از There is و There are به صورت مخفف نیز در جملات انگلیسی وجود دارد. برای تبدیل این عبارت‌ها به حالت مخفی لازم است که There is not به There isn’t و There are not را به There aren’t تبدیل کنید.

  • کاربرد any و no در جملات منفی There is و There are

برای منفی کردن جملات دارای There is و There are می‌توان از any و no نیز استفاده کرد. اگر موجودیت مورد اشاره ما قابل شمارش باشد و قصد داشته باشیم این موضوع را نشان دهیم که هیچ تعدادی (برای اسامی قابل شمارش) از آن وجود ندارد، از عبارت There are not any استفاده می‌کنیم. توجه داشته باشید که any تنها زمانی برای منفی کردن استفاده می‌شود که فعال جمله جمع باشد.

.There aren’t any people in the street

هیچ‌کس در خیابان نیست.

.There aren’t any people at the party

هیچ‌کس در مهمانی نیست.

 اگر موجودیت مد نظر ما غیرقابل‌شمارش باشد باید از There isn’t any یا هیچ مقداری (برای اسامی غیرقابل‌شمارش) استفاده کنیم. چند نمونه از جملات حاوی این ساختار در ادامه برای شناخت بیشتر ارائه شده‌اند.

.There isn’t any water in the pool

هیچ آبی در استخر نیست.

.There isn’t enough food on the table

غذای کافی روی میز نیست.

.There isn’t any sugar in my coffee

هیچ شکری در قهوه من نیست.

نکته: برای منفی کردن اسامی مفرد و جمع و اسامی غیرقابل‌شمارش می‌توانید از عبارت ” No” نیز قبل اسم استفاده کنید.

.There is no food left

هیچ غذایی باقی نمانده است.

  • ساختار سوالی There is و There are

برای بررسی کاربرد There is و There are در جملات سوالی لازم است که روی فعل متمرکز شوید. با توجه به اینکه فعل استفاده شده در این عبارت‌ها از نوع کمکی است، کافی است که فعل را به ابتدای جمله منتقل کنید، تا جمله ساختاری سوالی پیدا کند.

?Is there a cat in the supermarket

یک گربه تو سوپر مارکت هست؟

?Are there any dogs in the park

سگی در پارک هست؟

  • پاسخ کوتاه دادن به سؤالات There is و There are

پاسخ‌دهی به سؤالات انگلیسی دو حالت دارد. در حالت اول فرد یک پاسخ کوتاه به جمله مطرح شده می‌دهد و منتظر عکس‌العمل طرف مقابل می‌ماند، یا کلاً مکالمه بسته می‌شود. در حالت دوم لازم است که جواب سؤال به طور کامل شرح داده شود و شنونده نظرش را در مورد موضوع مطرح شده بیان کند. برای پاسخ کوتاه یا بلند دادن به سؤالات باید به ساختار سؤال مطرح شده توجه داشته باشید.

سوالاتی که با There is و There are مطرح می‌شوند، معمولاً نیاز به پاسخ کوتاه دارند و این پاسخ کوتاه به صورت Yes, There is /There are و No There isn’t/There aren’t مطرح می‌شوند.

در ادامه چند مثال برای درک بهتر این ساختار ارائه کرده‌ایم.

?Is there a headphone on the table

آیا هدفونی روی میز است؟

.Yes, There is

بله، هست.

?Are there two books on the shelf

دو کتاب روی طاقچه است؟

.No, There aren’t

نه، نیست.

و در انتها…

کاربرد There is و There are، در جملات انگلیسی را به طور کلی در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم؛ و با این شناخت می‌توانید جملات انگلیسی حاوی این عبارت‌ها را به خوبی درک کنید. برای تسلط به این ساختار می‌توانید جمله‌های مختلفی را بسازید و از There is و There are در آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مطالبی که حاوی این ساختار هستند برای تسلط بهتر به این گرامر زبان انگلیسی استفاده کنید.

منبع:hamyarzaban

ـــــــــــــ

موسسه آموزشی زبان های خارجی آینده روشن واقع در باغستان کرج با اخذ مجوز از وزارت آموزش و پرورش که بالاترین ارگان آموزشی کشور می باشد در سال ۱۳۹۵ آغاز به کار نموده است و در حال حاضر با ارائه خدمات تخصصی منطبق با استانداردهای بین المللی در حوزه آموزش زبانهای خارجی و با تاکید بر سیاست کیفی و نتیجه گرایی با شعار “Zero to Hero” (از صفر تا صد ) در قالب تیمی از متخصصین تحصیلکرده و باتجربه در حوزه مدیریت و آموزش با هدف ارتقاء سطح آموزشی جامعه و با بیش از صدها متقاضی در سال و همکاری با ده ها مدرسه، و موسسات آموزشی از پیشگامان عرصه آموزش در کشور است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *