”چگونه واژگان جدید انگلیسی را سریع‌تر به خاطر بسپاریم؟”

مهم نیست که دستور زبانتان چقدر خوب است، اگر شما هیچ کدام از کلمه‌ هایی که می‌خواهید از آن استفاده کنید را نمی‌دانید، شما (به معنای واقعی کلمه)خیلی با مهارت‌های زبانی شما فاصله نخواهد داشت: دایره لغات درها را به دنیاهای جدید باز می‌کند و یادگیری یادگیری و رضایت‌بخش کردن را ایجاد می‌کند.

اما گسترش طیف واژه‌ هایی که می‌دانید مانند یک رژیم غذایی است: باید کمی تلاش کنید و نه یک حقه جادویی و نه یک روش مخفی  همه جا برای انجام آن وجود دارد. هر کس باید آنچه را که برای او درست است را پیدا کند؛ اما صبور بودن، تعیین اهداف واقع‌بینانه، و پاداش دادن به خودتان اگر به آن‌ها برسید، یک استراتژی خوب است که می‌تواند با هر یک از نکات زیر تکمیل شود.

  • از تکنیک‌ یادگیری واژگان روزمره استفاده کنید.

این یک معادله جادویی است. اگر یاد بگیرید چگونه دایره لغات را به سرعت حفظ کنید، سرعت یادگیری یک زبان خارجی به طور خودکار افزایش خواهد یافت. چطور است؟
از آنجا که یادگیری زبان ۸۰ درصد از حفظ کردن، فراموش کردن و دوباره یادگیری لغات است.

بنابراین اگر من اینجا هستم که تنها یک توصیه به شما بدهم، و آن چیزی نخواهد بود جز : هر روز واژگان جدید را یاد بگیرید.

چرا شما باید هر روز فهرست واژگان خود را بسازید؟

ایجاد یک دایره لغات قوی متشکل از هزاران کلمه نیازمند تلاش بسیار زیادی است. و، من حدس می‌زنم، شما از تنها چند کلمه انگلیسی که در روز اول یاد گرفتید راضی نخواهید شد، اینطور نیست؟

با این حال، اگر این کار بزرگ را به صورت روزانه از هم جدا کنید، دیگر آنقدرها هم ترسناک به نظر نمی‌رسد. فقط ۱۰ کلمه در روز نسبتا شدنی است.

برای اکثر ما، به خاطر سپردن لغات، یک روتین و یک برنامه بسیار خسته‌کننده است. پس آماده باشید که مغز شما از این برنامه خیلی زود خسته شود. به خصوص اگر سعی کنید لغت جدید را با یک تلاش هوشمندانه یاد بگیرید.

خوشبختانه یک میان‌بر وجود دارد که می‌تواند ۷۰ درصد انگیزه شما را نجات دهد. یک عادت یادگیری ایجاد کنید و همه چیز را به آرامی و به طور پیوسته انجام می‌دهد.

شما چطور این کار را می‌کنید؟

تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که یک نشانه پیدا کنید  یک عمل مشخص که هر روز انجام می‌دهید و ترجیحا دریک زمان مشخص انجام می‌دهید. آن می‌تواند صبحانه، مدیتیشن، نهار، مسواک شب، پیاده‌روی کردن با سگ، هر چیزی باشد. بعد از این که یکی از آن‌ها را پیدا کردید، تمام کاری که باید انجام دهید این است که به سرعت دایره لغات خود را کامل کنید.

شما باید واقعا مرتب باشید. برای مثال، من عادت داشتم که واژگان چینی خود را هنگام سفر حفظ کنم. بنابراین هر بار که سوار اتوبوس یا مترو می‌شدم، موبایلم را بیرون آوردم و دایره لغات جدیدی را مرور میکردم. با این حال، پنجشنبه من هیچ کلاس در دانشگاه نداشتم و هیچ جا سفر نکردم. نتیجه؟ من به طور سیستماتیک فراموش کردم که هر پنجشنبه کلمه را مرور کنم.
بنابراین اولین نکته برای حفظ کردن دایره لغات، یافتن یک روتین و توسعه عادت از یادگیری زبان تان است.

  • محیط یادگیری ایجاد کنید.

وقتی در خارج تحصیل می‌کنید، مکالمات انگلیسی راخواهید شنید و زبان را در همه جا میخوانید و میشنوید و همین موضوع باعث می شود که سریع‌تر یاد بگیرید. اما شما مجبور نیستید به خارج سفر کنید تا به آرامی تعداد کلمات انگلیسی خودتان را افزایش دهید شما می‌توانید یک محیط دوستانه ومطالعه را هر جا که هستید ایجاد کنید: یک مجله یا کتاب را در زبان جدید بخرید، فیلم‌ها را تماشا کنید، و آشپزی کنید .

  • کلمات را در متن قرار دهید.

یک ایده خوب برای یادگیری بیشتر کلمات این است که آن‌ها را در متن قرار دهید: به جای نوشتن لیست‌های کلمات تصادفی، سعی کنید آن‌ها را در جملات قرار دهید. به این ترتیب، یادمیگیرید که چگونه لغات انگلیسی در زندگی واقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
علاوه بر این، اگر جملات خنده‌دار پیدا کنید، حفظ کردن آن آسان‌تر خواهد بود. بسته به این که چطور یاد می‌گیرید، می‌توانید تصاویر را بسازید یا تصاویری پیدا کنید که جملات را تکمیل کرده و کلمات را در زیستگاه طبیعی خود قرار دهند.

  •  از شرایط زندگی واقعی یاد بگیرید.

صحبت درمورد بافت جمله : فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، کتاب‌ها، پادکست ها یا آهنگ‌ها، تنها یک منبع عالی برای رایج‌ترین کلمات نیستند، بلکه می‌توانند به شما کمک کنند دایره لغات را حفظ کنید چون آن‌ها همیشه با یک صحنه، یک فرد، یا یک رویداد (زندگی واقعی)همراه هستند.

پس سعی کنید کتاب بخوانید یا فیلم تماشا کنید (با زیرنویس و یا حتی بدون زیر نویس )و بفهمید که کلمات چه معنایی دارند. اگر یک جمله یا جملاتی را دیدید که آن ها را بلد نیستید، آن را یادداشت کنید، و به خاطر بسپارید.

  • سطح دانش خودتان را بهبود ببخشید.

اگر می‌خواهید یادگیری زبان انگلیسی خود را به سطح بعدی ببرید،و از فرآیند یادگیری خود بیش‌ترین بهره را ببرید، سعی کنید کلمات را به زبان مادری خود ترجمه نکنید، اما به جای معنی فارسی آن را به زبانی که سعی دارید یاد بگیرید، توضیح دهید.

  • ابزار که برای شما مفید هستند را پیدا کنید.

هر کسی متفاوت یاد می‌گیرد، بنابراین اگر شما نمی‌دانید چه چیزی برای یادگیری زبان انگلیسی شما مفید است ، راه‌های مختلف را امتحان کنید یا ترکیبی از آن  تا جایی که ممکن است: فلش کارت ها، برنامه‌ها، فهرست‌ها، بازی‌ها، یا پس از آن، راه‌های زیادی برای حفظ دایره لغات هستند.

مهم نیست که کدام روش را انتخاب کنید، حتما به نوعی از ریتم دست خواهید یافت طی یک الی دو هفته تمرین کردن، بعد ازآموزش دیدن بهترین روش برای ثبت آموخته های شما است.

  • یادگیری تعاملی داشته باشید.

درست مثل این که باید ابزارهای مناسب را پیدا کنید که برای شما کارساز هستند، مهم است که تجربه یادگیری را تا جایی که ممکن است در نظر بگیرید: فقط کلمات را از ورق یا لیست بخوانید و یا آن‌ها را در خاطرات روزمره تایپ کنید. هر چه بیشتر از کلماتی که یاد گرفته بودید برای بیان احساسات استفاده کنید ، بهتر است. سعی کنید هر روز از لغات قدیمی در دفترچه ثبت خاطرات استفاده کنید اینطوری باعث میشود که لغات قدیمی تر را هم فراموش نکنید.

  • تمرکز بر روی کلمات مفید.

اگر می‌خواهید دایره لغات خود را گسترش دهید چون می‌خواهید در یک شرکت بازاریابی در خارج کار کنید، احتمالا مجبور نیستید رمان‌های شکسپیر را بخوانید یا بر روی کلماتی که مربوط به قرون‌وسطی هستند تمرکز کنید.

هرچه کلمات عملی‌تر و محبوب باشند بیشتر مورد استفاده ی هدف شما هستند، کلمات حرفه‌ای انگلیسی موجود در سرگرمی‌ها و مکالمات زندگی واقعی هستند. (این می‌تواند مانند یک بازی باشد: شما می‌توانید هر بار که از یک کلمه خاص در یک مکالمه با زندگی واقعی استفاده می‌کنید به خودتان پاداش بدهید).

  • تکرار و تمرین.

به یاد داشته باشید که فقط کلمات فعلی را تکرار نکنید، بلکه “مطالب قدیمی” که فکر می‌کنید قبلا حفظ کرده‌اید را نیز تکرار کنید جمله سازی کنید. شما مجبور نیستید به کلمات ذخیره‌شده همانند دایره لغات جدید نگاه کنید، اما هرچه بیشتر از کلمات استفاده کنید، بهترآنهارا به یاد بخاطر خواهید آورد.

جمع بندی و نتیجه گیری

تمامی مواردی که در این مقاله گفته شد راه های کاملا اصولی و تحقیق شده است,به جای اینکه هرروز برنامه بچینید و لغت حفظ کنید بر طبق اصول گفته شده در این مقاله لغات را در جمله به صورت کاربردی یادبگیرید و هیچوقت فراموش نکنید.

منبع:miraaraqi

_____________

موسسه آموزشی زبان های خارجی آینده روشن واقع در باغستان کرج با اخذ مجوز از وزارت آموزش و پرورش که بالاترین ارگان آموزشی کشور می باشد در سال ۱۳۹۵ آغاز به کار نموده است و در حال حاضر با ارائه خدمات تخصصی منطبق با استانداردهای بین المللی در حوزه آموزش زبانهای خارجی و با تاکید بر سیاست کیفی و نتیجه گرایی با شعار “Zero to Hero” (از صفر تا صد ) در قالب تیمی از متخصصین تحصیلکرده و باتجربه در حوزه مدیریت و آموزش با هدف ارتقاء سطح آموزشی جامعه و با بیش از صدها متقاضی در سال و همکاری با ده ها مدرسه، و موسسات آموزشی از پیشگامان عرصه آموزش در کشور است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *